Followers

Thursday, November 22, 2012

Normal saline nebulizer treatment

ohhh adik
bila nak hilang kahak ko dik
tersiksa mak ko nengok ko asyik kene ambik gas je
even normal saline sahaja
still menyakitkan hati mama
tenang menunggu giliran









bila dah kene
melalak x ingat
sakit ke?
pedih ke?
mama pun x tau la ape rasanya
pasal mama n papa x penah ade experience ambil gas2 neh 
setakat ni dah hampir 8 kali kot dok ambil sabutamol + normal saline ni
dan dah cek paru2 jugak kot2 jangkitan paru2
nasib baik x de ape

but smalam pegi lagi klinik
sebab dah 2 minggu masih ade kahak walaupun batuknyer dah kurang
so sekali lagi normal saline
ubat continue with sabutamol n mandatori start antibiotik
takut pneumonia plak
moga2 pas abis antibiotik ni semu nyer baik2




p/s: normal saline tu untuk mencairkan kahak yang dok bertapa kat tekak n dada baby, pasal baby still x pandai nak membuang kahak. masa ambil gas ni, adalah amat baik jika baby tu nangis pasal, gas akan terus masuk. thats what i know dari cakap2 orang sekeliling la.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...